logo_po_werjpg [300x46] 

Kurs metodyczny w Wielkiej Brytanii

W dniach 2 – 13 lipca 2018 roku wzięłam udział w kursie metodycznym dla nauczycieli języka angielskiego, „Creative Teaching in the Secondary and Aduld Classroom”. Kurs odbywał się w Oxfordzie, w jednej z najlepszych szkół językowych w  Anglii – The Lake School of English. Zajęcia prowadzone były na Uniwersytecie, w  Said Business School, codziennie do godziny 15.00, a w weekendy braliśmy udział w wycieczkach organizowanych przez szkołę. W kursie wzięło udział 12 nauczycieli z Hiszpanii, Polski, Włoch, Austrii, Niemiec i Czech.  Celem kursu było poszerzenie technik nauczania i zaznajomienie nauczycieli z różnymi metodami nauczania, których stosowanie może przyczynić się do lepszych efektów nauczania. W trakcie zajęć przećwiczyliśmy metody i techniki, które mogą być stosowane w czasie procesu nauczania komunikacji, wymowy, słownictwa, pisania i gramatyki w grupach na różnych poziomach zaawansowania. Mieliśmy także okazję zapoznać się z brytyjskim systemem edukacyjnym  i przyjrzeć pracy nauczycieli i uczniów  angielskich w czasie wizyty w szkole średniej, Oxford Sipres Academy. Wycieczki po Oxfordzie, do Londynu i do Stratfordu (miejsca urodzenia Szekspira) oraz trzy wizyty w teatrach oksfordzkich były dla nas kolejnymi okazjami do rozwijania swoich własnych umiejętności językowych. Dodatkową okolicznością sprzyjającą  ćwiczeniu języka angielskiego był dla mnie dwutygodniowy pobyt u angielskiej rodziny, w czasie kursu w Oxfordzie. Udział w kursie, oprócz głównego celu jakim było podniesienie kompetencji zawodowych, był także świetną okazją do poznania nauczycieli z krajów europejskich i nawiązania kontaktów, które w przyszłości mogą zaowocować wspólnymi projektami. Efektem udziału w kursie będzie innowacja metodyczna, którą napiszę i wdrożę w klasie pierwszej. Dodatkowo, planuję zorganizowanie spotkania z nauczycielami j. angielskiego z szkół podstawowych, na którym podzielę się poznanymi metodami nauczania.

Kurs  w Oxfordzie był dla mnie bardzo ważnym doświadczeniem zawodowym, które mam nadzieję, przełoży się na lepszą pracę na lekcjach i lepsze efekty nauczania.

 

Anna Musik, koordynator projektu