"Liceum w Psarach przepustką do sukcesu"
-projekt współfinansowany przez EFS

ue.png [448x121]

  • KOŁO JĘZYKA POLSKIEGO

     

    1. spotkania nauczyciela j. polskiego z 15 uczniami deklarującymi wybór j. polskiego w zakresie rozszerzonym na maturze, w ramach koła dwie godziny lekcyjne tygodniowo (poszerzanie wiedzy zdobytej na lekcjach, rozwiązywanie arkuszy maturalnych na poziomie rozszerzonym, ćwiczenia doskonalące umiejętności: czytania ze zrozumieniem, analizowania tekstów literackich, redagowania tekstów pisemnych, wypowiedzi oratorskich i recytatorskich)
    2. wycieczka uczestników koła do Krakowa "Śladami Wyspiańskiego" (wrzesień 2010 i 2011)
    3. wyjazd na spektakl teatralny do teatru w Częstochowie (listopad 2010 i 2011),
    4. wyjazd na spektakl teatralny do teatru w Katowicach (marzec 2011 i 2012)
    5. wycieczka "Renesansowy Kraków" (kwiecień 2011 i 2012)

    ue.png [300x81]

    KOŁO HISTORYCZNO - GEOGRAFICZNE

     

    1. spotkania nauczyciela z 20 uczniami deklarującymi wybór historii i/lub geografii w zakresie rozszerzonym na maturze, w ramach koła dwie godziny tygodniowo (poszerzanie wiadomości i utrwalanie wiadomości z historii i geografii, rozwiązywanie arkuszy maturalnych, wyrównywanie ewentualnych braków)
    2. kontakty z pracownikami naukowymi Akademii im. J. Długosza - udział w wykładach (grudzień 2010 i 2011 oraz marzec 2011 i 2012)
    3. dwudniowa wycieczka do Pieskowej Skały i Krakowa - zwiedzenie wystawy "Zmiany w sztuce na przestrzeni wieków" w muzeum w Pieskowej Skale, zapoznanie się z historią lotnictwa polskiego, poznanie faktów związanych z holocaustem na terenie Krakowa, zwiedzenie muzeum i obejrzenie biograficznego filmu w Aptece pod Orłem, wejście do Synagogi Tempel, zwiedzenie Rezerwatu Przyrody Nieożywionej "Bonarka" (październik 2010 i 2011),
    4. wycieczka po zabytkach i osobliwościach Powiatu Lublinieckiego - "Ziemia Lubliniecka - taka bliska i tak nieznana" - zwiedzanie zabytków, spotkania z pasjonatami lokalnej historii oraz poznawanie walorów przyrodniczych powiatu (kwiecień 2011 i 2012),
    5. wycieczka do Zabrza i Gliwic - zwiedzenie skansenu górniczego "Kopalnia Luiza" oraz Muzeum Geologii Złóż (marzec 2011 i 2012)

    ue.png [300x81]

    SZKOLNY KLUB FILMOWO - TEATRALNY "STOP-KLATKA"

     

    1. wyjazdy do kina na wartościowe filmy (wrzesień, listopad 2010 i 2011, styczeń, kwiecień, maj 2011 i 2012),
    2. wyjazdy do teatru wraz ze spotkaniami z reżyserami i aktorami po zakończonych spektaklach, dyskusja na temat obejrzanej sztuki (październik 2010 i 2011, marzec 2011 i 2012),
    3. projekcje filmów i dyskusje z udziałem zaproszonych gości (wrzesień, listopad 2010 i 2011, luty, kwiecień 2011 i 2012),
    4. wysłuchanie wykładu na temat sztuki filmowej lub teatralnej (marzec 2011),
    5. tworzenie kroniki filmowej - na bieżąco,
    6. współpraca z Dziennikiem Teatralnym i Forum Młodych Krytyków - zdobywanie umiejętności pisania recenzji filmowych i teatralnych,
    7. założenie i prowadzenie strony internetowej KLUB STOP-KLATKA, na której uczniowie będą publikowali recenzje oraz wywiady z ludźmi związanymi z kulturą - podczas całego projektu

    ue.png [300x81]

    WARSZTATY MUZYCZNO - JĘZKOWE

     

    1. wprowadzenie w projekt - spotkanie organizacyjne dla zainteresowanych, nabór uczniów do zespołu muzycznego i kabaretu szkolnego, zapoznanie z celem i harmonogramem spotkań (październik 2010 i 2011)
    2. warsztaty muzyczne połączone z próbami zespołu co miesiąc 2 godziny (październik - czerwiec 2010/2011 i 2011/2012),
    3. sześciodniowe warsztaty muzyczne połączone z obozem narciarskim w Brennej (styczeń 2011 i 2012),
    4. zakup niezbędnych instrumentów i sprzętu nagłaśniającego (wrzesień, październik 2010),
    5. występy naszej młodzieży podczas turnieju językowego dla okolicznych gimnazjów (luty 2011 i 2012)oraz na uroczystościach szkolnych i środowiskowych (w miarę potrzeb)
    6. udział w koncertach podczas Dni Śląska w Koszęcinie (lipiec 2011 i 2012)

     


    OCZEKIWANE REZULTATY:

    "twarde":

    • poszerzenie oferty edukacyjnej Liceum Ogólnokształcącego w Psarach o 4 rodzaje zajęć,
    • 75 % uczniów szkoły będzie uczestniczyło w wybranej  przez siebie formie zajęć,
    • uzyskanie pozytywnych i dobrych wyników maturalnych z przedmiotów realizowanych na kołach zainteresowań przez 70% uczniów,
    • wyeliminowanie rocznych ocen klasyfikacyjnych niedostatecznych i dopuszczających przez uczestników projektu z odpowiedniego przedmiotu,
    • 30 uczniów zapozna się z aktualną ofertą teatralno - filmową, poszerzy wiedzę o kulturze filmowej i teatrze dzięki spotkaniom z ludźmi kultury,
    • stworzenie i prowadzenie strony internetowej,
    • prowadzenie kroniki filmowej szkoły,
    • nabycie umiejętności posługiwania się technologiami multimedialnymi przez 30 uczniów,
    • 25 uczniów nauczy się czytania z nut i gry na instrumencie muzycznym,
    • zwiększenie udziału uczniów w konkursach przedmiotowych, wiedzowych wewnątrzszkolnych i zewnętrznych o 10%,

     

    OCZEKIWANE REZULTATY

    "miękkie":

    • wyższe kompetencje językowe uczniów,
    • umiejętność analizy dzieła literackiego i innych form sztuki,
    • zainteresowanie młodych ludzi sztuką wysoką,
    • umiejętność autoprezentacji,
    • umiejętność radzenia sobie ze stresem podczas wystąpień publicznych,
    • zdobycie większej pewności siebie oraz pozbycie się kompleksów "ucznia wiejskiej szkoły"
    • zdobycie umiejętności pracy w terenie, posługiwania się sprzętem laboratoryjnym,
    • umiejętność wykonywania zdjęć (także w terenie),
    • umiejętność pracy w zespole,
    • budzenie dumy z własnej historii, również lokalnej oraz walorów środowiska przyrodniczego,
    • kształtowanie aktywnej postawy wobec rzeczywistości,
    • nabycie umiejętności rozwiązywania problemów powstających w kontaktach z rówieśnikami,
    • umiejętność pisania tekstów piosenek i komponowania utworów muzycznych w j. angielskim i niemieckim,
    • umiejętność wykonania skeczu, wzięcia udziału w przedstawieniu szkolnym i poprowadzenie uroczystości szkolnej,
    • wystawa prac zrealizowanych na zajęciach.